Hvordan foretar jeg en retur?

  • Hvis du ønsker å returnere et produkt, kan det gjøres på to forskjellige måter.

    Per post via PostNord eller til din nærmeste, valgfrie Glitter-butikk. Vær oppmerksom på at vi ikke bytter produkter, verken per post eller i butikk (i stedet foretas en retur og kjøp av et nytt produkt).

    Hvis du vil returnere et produkt som er kjøpt i en av butikkene våre, må returen også leveres tilbake i butikk. Den kan ikke returneres til vårt lager.

    1. Slik foretar du en nettretur via post:
      1. To følgesedler er lagt ved forsendelsen. Fyll ut den ene og send den sammen med returen.
      2. Vi anbefaler å bruke den samme emballasjen som produktet ble levert i.
      3. Bruk returetiketten som du fikk med forsendelsen, og lim den på pakken. Lever deretter pakken på nærmeste postmottak for PostNord AS.
      4. Kostnaden for returfrakt er 39 kr, og beløpet trekkes fra det du har til gode for de returnerte varene.
      5. Tilbakebetalingen for returnert pakke skjer innen 14 dager til samme betalingsmiddel som du har betalt bestillingen med. Klarna AB ordner tilbakebetalingen.

    2. Slik foretar du en nettretur i butikk:
      1. Du har mulighet til å returnere produktet/bestillingen din til nærmeste valgfrie Glitter-butikk. Ta med deg produktet og begge følgesedlene som fulgte med.
      2. Lever returen til butikkselgeren og vis gyldig legitimasjon (hvis du velger å sende en annen person i ditt sted for å returnere i butikk, må vedkommende vise både sin egen og din legitimasjon).
      3. Butikkselgeren gir deg en skriftlig bekreftelse (på den ene følgeseddelen) på at vi har mottatt returen.
      4. Tilbakebetalingen av kjøpet ditt i nettbutikken kan ikke gjøres direkte i butikk. Tilbakebetalingen skjer via Klarna AB med samme betalingsalternativ som du brukte da du handlet. Du mottar en bekreftelses-e-post fra Glitters kundeservice så snart returen er behandlet, og idet tilbakebetalingen gjennomføres direkte fra Klarna AB.

    Det koster ingenting å returnere i en Glitter-butikk. Kontakt Glitters kundeservice hvis du har noe å spørre om.

    Husk at det er du som kunde som har ansvaret for returen til vi har mottatt og registrert den, så ta alltid vare på leveringsbekreftelsen.

    Det kan ta opptil 14 dager før en retur når frem til oss og blir behandlet på lageret vårt.

  • Fikk du svar på ditt spørsmål?

      

    Hvilken informasjon mangler du?